Fotoğrafını
Çekmek”
“Hasan Aycın
ile Söyleşi”
Muhit Dergisinin
Şubat 2020 Sayısı
Çıktı
Şair ve yazar İbrahim Tenekeci yönetiminde, Ocak ayında yayın hayatına başlayan Muhit dergisinin Şubat 2020 sayısı çıktı.
Her kuşaktan birçok ismin katkıda bulunduğu dergi, Arif Ay’ın kültür ve sanatın önemine değindiği “Edebiyatımızın Yörüngesi” başlığını taşıyan yazısıyla açılmış.
Arif Ay’ı, Muhit ve muhit kavramı üzerine kaleme aldığı yazısıyla Necdet Subaşı izlemiş: “Dâhil olduğumuz muhitle özdeşleşmek kimliğimizin, kişiliğimizin billurlaşmasında en az ailemiz kadar, okul ve müfredat kadar etkili olur” cümlesiyle bulunduğumuz ‘Muhit’in üzerimizdeki etkisine dikkat çekmiş Subaşı.
Necdet Subaşı’yı Hasan Aycın’ın çizgisi, Ömer Lekesiz’in Ronda / Endülüs üzerine kısa bir yazısı takip etmiş
Şiirler
Bu sayının şiir sayfaları Mustafa Akar’ın “Haklıyız ve Çok Yanıldık” isimli şiiriyle açılmış.
Akar’ı “Kalbindeki Güvercin” isimli şiiriyle Ali Emre, “Burjuvalar” isimli şiiriyle Cahit Koytak, “Dön Geri Bak” şiiriyle Mehmet Narlı takip etmiş.
Bu sayıda şiirleriyle yer alan diğer şairler:
Mustafa Muharrem, Mustafa Ruhi Şirin, Nurettin Durman, Atakan Yavuz, Sadık Koç, Beyzanur Turcihan, Arif Ay, Yunus Karadağ, Soner Karakuş, Tuba Kaplan, Güven Adıgüzel, Zülal Sema, Ömer Yalçınova, Ömer Fatih Andı ve Kadriye Dumangöz.
Bu sayıda bir de Nurullah Koltaş’ın Robert Bly’dan tercüme ettiği “Kadim Şairlerin Söyleyemediği” isimli bir şiir var.
Ahmet Edip Başaran ise "Damarda Bir Şah" şiiriyle derginin arka kapağında yer almış.
Öyküler
Bu sayıda, Ayşegül Genç’in “Arif’in Göğsündeki Karıncalar”, Ahmet Kekeç’in “Ramazan”, Selma Aksoy Türköz’ün “Sesler”, Mustafa Nezihi Pesen’in “Cennete Kadar Yürümeliydik” ve Sibel Eraslan’ın Ressam Hoca Ali Rıza’nın “İftar Sofrası” tablosundan yola çıkarak kaleme aldığı “Gel Keyfim Gel” isimli öyküleri var.
Hasan Aycın ile Söyleşi
Hüseyin Ahmet Çelik sormuş, usta çizer Hasan Aycın cevaplamış: “Geçmişimizden, bize ait olandan, bizi biz yapan ne varsa hepsinden nasiplendim.”
Hasan Aycın söyleşisinin ardından Cemal Şakar ve İbrahim Tenekeci, Hasan Aycı’nın şahsiyeti ve çizgileri üzerine yazmış.
Cemal Şakar: “Konuştuğunda aklıyla değil de kalbiyle konuştuğunu; sizi dinlerken de kalbini sonuna kadar açtığını bir şekilde hissedersiniz.” İbrahim Tenekeci: “Bazı insanlar vardır. İçimizden onları çıkardığımız vakit geriye pek bir şey kalmaz. Hasan Aycın işte bu insanlardan biridir.”
Yazılar
Ercan Yıldırım “Çok Kutuplu Dünya Sisteminde Türkiye’nin Yeri ve Anlamı” başlıklı yazısında Türkiye’nin merkezi konumuna işaret etmiş.
Erol Göka “Kalbimiz” başlıklı yazısında kalbin tarihi serüvenini gözler önüne sermiş.
Kemal Sayar, “Mutsuz olmak için insanın bir nedene ihtiyacı yokmuş gibi görünüyor, daha ziyade mutlu olmak için nedenlere ihtiyacımız var sanki” cümlesiyle mutsuz modern insanı anlatmış.
Mehmet Dinç “İnsaniyet” başlıklı denemesinde neyi kaybettiğimizi hatırlatmış.
Leylâ İpekçi “Türklerin Sırrı”nı, Cengizhan Konuş “Türk Şiiri ve Şiirin Türkiye’si”ni yazmış.
Dursun Çiçek “Yalnızlığın Fotoğrafını Çekmek” isimli ilgi çekici denemesinde “Tek başına kalmamak için yalnızlığa tutunuyoruz” demiş.
İbrahim Tenekeci “Sır vermek var mıydı?” başlıklı denemesiyle Dursun Çiçek’in “Yalnızlığın Fotoğrafını Çekmek” yazısını işaret etmiş.
Bu sayının diğer yazıları ve yazarları
Abdullah Harmancı “Baltan Taşa Değecek”
Kâmil Yeşil “Yazar Kimdir?”
Said Yavuz “Mürekkepten Mürekkep”
Necip Tosun “Hâle Sert’ten Bir İlk Kitap Başarısı: Çocukça Bir Direniş”
Metin Erol “Türkiye’nin Tarihi Kaderini Yüklenen Tüm Şairlere”
Suavi Kemal Yazgıç “İngiliz Anahtarı ile Çakılan Çivi”
Hüseyin Ahmet Çelik “Az Kalan Gölge”
Zeki Bulduk “Afganistan Mektupları“
Bedir Acar “Türkler Geliyor: Adaletin Kılıcı”