Milliyet Sanat Dergisinin Şubat 2024 Sayısı

Yaratıcılığın
İlham Perisi
Aşk
 
Milliyet Sanat
Dergisinin
Şubat 2024
Sayısı Çıktı
 
Milliyet Sanat dergisinin Şubat 2024 sayısı çıktı
 
Milliyet Sanat dergisinin Şubat 2024 sayısının kapağını aşkın ilham verdiği sanat eserlerine ayırdı. 14 Şubat vesilesiyle, tüm dünyada aşk kavramının kutlandığı ve sorgulandığı şubat ayı sayısında aşka sanat gözlükleriyle bakan Milliyet Sanat’ta Sabancı Üniversitesi öğretim üyesi, sanat tarihçisi ve eleştirmen Prof. Dr. Ahu Antmen, sanat tarihinden aklımıza “aşkla” gelen simgesel kimi yapıtları ve sanatçılarının dünyalarını yorumluyor. Reha Özcan, Bedri Baykam, Müge İplikçi, Deniz Tekin, Soner Arıca, Arlin Çi­çekçi, Refik Anadol gibi birçok sanatçının “Yaratıcılık aşkını nasıl tanımlarsınız?” sorusunu yanıtlayıp aşkın sanatsal üretime etkisini anlattıkları yeni sayıda aşklarının verdiği enerjiyi sanatlarına yansıtmış 10 sanatçı çifte; aşk şiirlerinin şairlerine ve uğruna şiir(ler) yazılan sevgilerin hikâyelerine; İngiltere’nin sosyal ve ekonomik yapısından beslenen unutulmaz eserlerdeki aşk temasına odaklanan dosyalar ve şair Turgay Fişekçi’nin aşk, mutluluk ve şiir üzerine yazısı da yer alıyor.
 
Milliyet Sanat, Şubat 2024 sayısında ayrıca birçok sanatçı ve kültür öncüsünün barış, insanlık ve adalet için yaratıcılıklarını nasıl devreye soktuklarına odaklanıyor. Yeni sayıda Musevi besteci, piyanist Daniel Barenboim ile Barenboim-Said Akademi Orkestrası; Türk rock müziğinin savaşa karşı sözünü sakınmayan şarkıları; Pablo Picasso’nun savaşın en acı yüzünü ilk yapıldığı 1937’dengünümüze kadar taşıyan başyapıtı “Guernica”nın parçaları; savaş filmlerinin tarihi masaya yatırılıyor. Savaş sürerken çarpıcı yapıtları ile tavrını barış ve insanlıktan yana kullanan İsrailli grafik tasarımcı Yossi Lemel ile Filistinli çağdaş fotoğraf sanatçısı Ahlam Shibli’nin röportajları da okurları bekliyor.
 
Yeni sayıda İnci Ertuğ, Ekavart Gallery'deki “Âşık mıyım neyim?” adlı 16. kişisel sergisini ve eserlerini; Melike Bayık ise küratörlüğünü üstlendiği, Millî Reasürans Sanat Galerisi’ndeki “bir şans daha var mı?” isimli sergiyi anlatıyor. Plastik sanatlar sayfalarında ayrıca Türkiye İş Bankası Ankara Sanat Galerisi’nde 2018’de hayata veda eden Oktay Anılanmert’in anısına açılan retrospektif sergiye ve Sakıp Sabancı Müzesi’ndeki “Unutulmuş Bir Cumhuriyet Kadını: Bütün Yönleriyle Melek Celal” sergisine dair yazılar da yer alıyor. Sabiha Kurtulmuş’un, Türk çağdaş sanatının etkin yedi galerisi tarafından kurulan Uluslararası Sanat Galerileri Derneği’nin (USGD) kurucu üyelerle röportaj yaptığı sayıda Ayşegül Sönmez’in ise sanat eleştirmenleri üzerine bir yazısı okurları bekliyor.
 
Milliyet Sanat Şubat 2024 sayısında Ayın Söyleşisi için Asu Maro’nun konuğu, yazma serüveninin başlangıcı olan 20 senelik hayali “Hücreler” ile sahnede seyirciyle buluşan Engin Günaydın oluyor. Günaydın, hem oyuna hem de kendisine dair soruları içtenlikle yanıtlıyor.
 
Beyoğlu Pembe Çıkmazı’ndaki 150 yıllık Büyük Zarifi Apartmanı’na özgü tasarlanan ve mekânla aynı ismi taşıyan oyunu, İlyas Özçakır, Anna Maria Aslanoğlu ve Çağdaş Ekin Şişman’ın anlattığı yeni sayıda Seçkin SelviKundura Sahne’nin yeni oyunu “Geçen Gün”ü ve D22’nin Berkay Ateş imzalı yeni oyunu “Uykusuz Bir Rüya, Salim”i kaleme alıyor. Indie müziğin sevilen isimlerinden Peyk’in uzun bir şarkısı olarak planlanan ve yazar Deniz Madanoğlu’nun kalemi, Işıl Kasapoğlu’nun rejisiyle sahnelenen “Hamiyet” oyununa dair bir değerlendirme yazısının da yer aldığı sayfalarda, tek kişilik oyunlar üzerine bir inceleme de bulunuyor.
 
Yeni filmi “Poor Things”teki performansıyla Altın Küre’de En İyi Kadın Oyuncu Ödülü kazanan Emma Stone’un kariyerine odaklanan bir dosyayla açılan sinema sayfalarında MUBI’de izleyiciyle buluşan “Priscilla” filminin yönetmeni Sofia Coppola’nın; “Misaki noMayoiga/Mayoiga Burnu” adlı filmi Ankara ve İstanbul’da gösterilen dünyaca ünlü Japon yönetmen Shinya Kawatsura’nın ve Yüksel Aksu’nun yönettiği “Cem Karaca’nın Gözyaşları”nda sanatçıyı canlandıran İsmail Hacıoğlu’nun röportajları okurları bekliyor. Yeni sayıda, Nuri Bilge Ceylan ile Zeki Demirkubuz arasındaki tartışmadan yola çıkarak sinema dünyasındaki kavgaların arka planı; Jonathan Glazer’in neredeyse hiç göstermeden Yahudi soykırımını anlatan filmi “The Zone ofInterest/İlgi Alanı” ile Almanya’nın İlker Çatak imzalı Oscar temsilcisi “DasLehrerzimmer/Öğretmenler Odası” da masaya yatırılıyor. Atilla Dorsay ise “Sinemanın Hazineleri” köşesinde James Dean’i starlığa götüren “East of Eden/Cennet Yolu” adlı filmi anlatıyor.
 
2023 Nobel Edebiyat Ödülü’nü kazanan Norveçli romancı, şair ve oyun yazarı Jon Fosse’nin ve yetişkinlerin renklendirmesi için yazdığı muzır novellası Miras’ı anlatan Chuck Palahniuk’in röportajlarının yer aldığı edebiyat sayfalarında, çağdaş romanın bir alt türüne dönüşen Üzgün Kız Edebiyatı’na yakından bakan bir dosya da okurlarla buluşuyor. Yeni çıkan kitapların derlendiği, Balkan Naci İslimyeli’nin dört ciltte bir araya gelen kitaplarının okurlara tanıtıldığı sayıda, Deniz Yüce Başarır “Edebiyat Aleminde Bir Hayalet Avcısı” köşesinde Sait Faik Abasıyanık’ın Burgazada’daki evini; Alper Hasanoğlu ise “Edebiyat Terapi Divanında” köşesinde otobiyografik roman akımının en önde gelen ve en cesur yazarlarından Annie Ernaux’yu ve eserlerini kaleme alıyor.
 
Jonny Greenwood, Thom Yorke ve Tom Skinner’dan oluşan The Smile’ın ikinci albümü “Wall of Eyes”ın değerlendirdiği, dünya çapında ün yapan Türk asıllı kadın DJ’lerin derlendiği Şubat 2024 sayısında Egemen Limoncuoğlu, “Müzik Kutusu” köşesinde eski ve yeni müzikten tavsiyeler paylaşıyor. Kemal Küçük’ün Cemal Reşit Rey’le ilgili “Türk müziği düşmanı” tartışmalarını kaleme aldığı müzik sayfalarında Naim Dilmener ise her zamanki gibi müzik gündemini değerlendiriyor.  
 
Şubat 2024 sayısı, hayattan ilham alan “City LifeInspirations” adlı podcast serisini hazırlayan Meltem Ersoy’un röportajıyla sona eriyor.
 
Kitabevlerinde, marketlerde, Getir’de, Trendyol’da, shopier.com’da ve dijital uygulamalarda okurlarını bekleyen Milliyet Sanat ayrıca, dergiyi 0850 224 02 22 numaralı çağrı merkezini arayarak satın alan okurların kapısına kadar götürüyor.
 
 
 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir