Ocak-Şubat 2018
Sayısı Çıktı
Şiar dergisinin Ocak-Şubat 2018 tarihli 14. Sayısı çıktı.
İki ayda bir çıkan derginin kapak tasarımında valiz şeklindeki evlerden oluşan ilginç bir çizimle yine Behice Kolçak imzası var.
Derginin sayfaları her zaman olduğu gibi Şiar imzası taşıyan “Şiarımız” başlıklı yazıyla başlamış. Yazıda geçtiğimiz senenin genel bir değerlendirmesi yapıldıktan sonra dergide gerçekleştirilen bazı değişiklikler okuyucuya anlatılmış. Ayrıca edebiyatın toplum üzerindeki etkisinin müspet olması için doğru kullanılması gerektiği geçtiğimiz senelerden örnekler verilerek açıklanmaya çalışılmış. Okuyucu edebiyata, şiire, sanata davet edilmiş.
Türk Edebiyatı dergisinin genel yayın yönetmeni Bahtiyar Aslan, “Kısraktan Kımıza” isimli şiiriyle dergide ilk kez görülen isimler arasında.
“Uzak Sayılmaz” adlı şiiri ile bu sayıda görülen bir başka isim İbrahim Tenekeci.
Derginin genel yayın yönetmeni Serap Kadıoğlu’nun bu sayıda “Kerahat” isimli şiiri var.
Genç şair Yağız Gönüler, “Travmalar, Açık Yaralar, Anılar” isimli şiiriyle bu sayıda yer almış.
Derginin arka kapağında Mehmet Şamil’in bir şiiri yer almış. Mehmet Şamil’in “Aklın Salıncağında Şair” isimli şiirine eşlik eden arka kapak fotoğrafının sahibi Dursun Çiçek.
Derginin bu sayısında şiirleriyle yer alan diğer isimler: Orhan Tepebaş, Rabia Gelincik, Metin Erol, Hakan İlhan Kurt, Tahir Ezgi, Uğur Demirel, Fatma Zehra Şimşek, Sezai Bozkurt, Didar Ekici, Selim Faruk Tokgöz, Faruk Mehmet Yılmaz ve Burak Kara.
Derginin musahhihlerinden Muhammed Ebrar Alar, “Eksik Bir Şey Var Hayatımızda” diyerek toplumda yitirilen değerleri ve insanların bir ruhunun olduğunu hatırlatmaya çalışmış.
Sibel Akın, “Mine’l Bab İle’l Mihrab” isimi denemesinde okurla metin arasındaki ilişkiyi farklı yönlerden değerlendirmiş.
Her sayıda bir edebiyat ustasıyla Hasbihal gerçekleştiren Serap Kadıoğlu, bu sayıda“zarif adam” olarak tabir ettiği şair-yazar Hüseyin Karaca ile samimi bir sohbet gerçekleştirmiş.
“Hû Gelir” isimli şiiriyle İdris Mahvi, divan edebiyatını sevdirmeye devam etmiş.
Şakir Kurtulmuş “Günlerin İzi” ismini verdiği anılarını anlattığı yazısında muhacirlerin durumunu anlatmış.
Derginin yeni yayın koordinatörü İdris Mahfi Erenler, bu sayıdan itibaren devam ettireceği “Mutasavvıf Şairler” köşesini yazmış. Hasan Sezâyî Gülşenî Hz.lerini tanıtan İdris Mahfi, köşeye farklı bir üslup kazandırmış.
Hakkı Özdemir, İbrahim Eryiğit, Yasemin Yaşar, Sinan Terzi ve Ahmed Tuğrul bu sayının diğer deneme yazarları.
Kuddusi Demir, Mehmet Akif Demirelli ve Özlem Karapınar öyküleriyle bu sayıda yer alan isimler.
Behice Kolçak, her sayıda olduğu gibi “Beyaz Kalem” sayfasını yine çizgileriyle süslemiş.
Sinema köşesinde Oğuzhan Ceylan, “Cennetin Krallığı” isimli Kudüs’ü anlatan filmi, dünyanın bu film hakkındaki görüşlerine de yer vererek anlatmış.
Unutulmuş kelimeleri gün yüzüne çıkarmak için “Kâmûs Nâmustur” sloganıyla Zümra Selman’ın hazırladığı Dağarcık köşesinde bu sayının harfi: “I”.
Her sayıda okuyucuya birbirinden güzel kitap tavsiyeleri yapılan “Sarraf” köşesinde Ömer Mertoğlu, Emil Michel Cioran’ın Çürüme’nin Kitabı eserini ve Gai Eaton’un Tanrıyı Hatırlamak isimli eserini okuyucuya tanıtmış.