Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /home/asanatlar.com/public_html/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/post-head.php on line 73

Dergâh Dergisinin Mart 2018 Sayısı

Orta Sayfa Konuğu
Sinem Torun
 
Dergâh Dergisinin
Mart 2018 Sayısı
Çıktı
 
Dergâh dergisinin 337. sayısı olan Mart 2018 Sayısı çıktı.
 
1990 yılının Mart ayında yayın hayatına başlayan Dergâh, bu sayıyla beraber 29. yaşına girdi.
 
Mart sayısında, içlerinde Tuhfe-i Hattâtîn, Bâleybelen ve Aşçı Dede’nin Hatırları’nın da olduğu bazı önemli eserleri yayına hazırlayan Mustafa Koç, Revnakoğlu arşivini Dergâh için aralamış. İlk yazının başlığı ‘Kubbe Tekkesi’. Cemalettin Server Revnakoğlu’nun arşivi, yakın dönem kültür tarihimiz hakkında çok sayıda bilgi ve belge içeriyor.
 
Merve Parlak, İbrahim Yolalan, Atakan Yavuz, Selçuk Küpçük, Çetin Alpagut ve Yavuz Altınışık Mart sayısının şairleri.
 
‘Derkenar’ sütununda Şadi Kocabaş ve Funda Özsoy E.’nin yazıları var.
 
Merve Aytaç ve Eda İşler Mart sayısının hikâyecileri.
 
Necip Tosun, yazarın edebiyata adanmışlığının önemini örneklerle anlatmış.
 
Mustafa Özel ‘Necip Mahfuz’dan Bir Türkiye Romanı’ başlıklı yeni makalesinde, bürokraside yükselmeye çalışan insanların hikâyesine odaklanmış.
 
Feyza Betül Aydın, Alison Gibbons imzalı bir metni çevirmiş: ‘Postmodernizm Öldü. Sırada Ne Var?’
 
Mart sayısının ‘Orta Sayfa’ konuğu ilk kitabı ‘Kamburlar, Kaçaklar ve Kurbağalar’la edebiyat dünyasına giriş yapan genç hikâyeci Sinem Torun. Söyleşiyi hazırlayan Gülşah Sanin.
 
Ahmet Demirhan, hep tartışılagelen II. Yeni şiirinin adlandırılması meselesine farklı bir cepheden yaklaşmış.
 
Mustafa Çiftci, toprak sahasında ‘her işi yaparım abi’ diyen tipleri ağırlamış.
 
Ali Ayçil, ‘Saatleri Ayarlama Enstitüsü’nün tek hayvan kahramanı olan Seyit Lütfullah’ın kaplumbağası üzerine bir deneme kaleme almış.
 
İsmail Kara, ‘Beylerbeyi’ kitabının yayınlanma hikâyesini paylaşmış.
 
Cantürk Coşkun, babası sahaf Ethem Coşkun’un yönettiği, Vankulu Lügati’nin Müteferrika baskılı bir cildinin müzayedesiyle ilgili bir hatırayı aktarmış.
 
Mustafa İbakorkmaz, düzyazının bir türü olan ‘deneme’ üzerine, türü el üstünde tutan bir yazıyla katkıda bulunmuş.
 
Özkan Gözel, aşk, mutluluk ve hakikat gibi kavramları bir felsefeci gözüyle irdelemiş.
 
Arka kapakta Mustafa Kutlu’nun ‘Mavi Yelek Mor Düğme’ başlıklı denemesi var.
 
 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir