Mayıs 2016 Sayısı Çıktı
Alfred Hitchcock
Altyazı Mayıs sayısında, sinema tarihinin belki de en ilham verici yönetmenlerinden birini, Alfred Hitchcock’u kapağına taşıyor. Kent Jones'un Hitchcock/Truffaut belgeselinin vizyona girdiği bu ay Altyazı, Hitchcock’un kadrajlarının, kamera hareketlerinin, kişisel takıntılarının arasında gezinen bir dosya ile ustaya saygı duruşunda bulunuyor.
Ana Yurdu
Dünya prömiyerini Venedik’te yapan ve en son İstanbul Film Festivali’nde FIPRESCI ödülünü kazanan Ana Yurdu, anneler ve kızları arasındaki aşk-nefret ilişkisini bir köy evinin içine taşıyor. Ödüllü kısalarıyla bilinen Senem Tüzen, ilk uzun metrajında tüm hücrelerine suçluluk duygusu sinmiş bu ilişkiyi tartışmaya açıyor. Tüzen ile gerçekleştirilen kapsamlı söyleşi bu ay Altyazı’da okunabilir.
Dünya prömiyerini Venedik’te yapan ve en son İstanbul Film Festivali’nde FIPRESCI ödülünü kazanan Ana Yurdu, anneler ve kızları arasındaki aşk-nefret ilişkisini bir köy evinin içine taşıyor. Ödüllü kısalarıyla bilinen Senem Tüzen, ilk uzun metrajında tüm hücrelerine suçluluk duygusu sinmiş bu ilişkiyi tartışmaya açıyor. Tüzen ile gerçekleştirilen kapsamlı söyleşi bu ay Altyazı’da okunabilir.
Kor
İstanbul Film Festivali’nin Uluslararası Yarışması’nda dünya prömiyerini yaptıktan sonra vizyona giren yeni Zeki Demirkubuz filmi Kor, gösterimin ardından tartışmalara yol açmıştı. Birçok Demirkubuz filminde olduğu gibi, tutkusu ve gururu arasında sıkışıp kalan bir erkek karakterin trajedisine odaklanan Kor’u Ali Deniz Şensöz yönetmenin sineması bağlamında inceliyor.
İstanbul Film Festivali’nin Uluslararası Yarışması’nda dünya prömiyerini yaptıktan sonra vizyona giren yeni Zeki Demirkubuz filmi Kor, gösterimin ardından tartışmalara yol açmıştı. Birçok Demirkubuz filminde olduğu gibi, tutkusu ve gururu arasında sıkışıp kalan bir erkek karakterin trajedisine odaklanan Kor’u Ali Deniz Şensöz yönetmenin sineması bağlamında inceliyor.
Ardavazt Peleşyan
Evrim Kaya’nın kaleme aldığı portre yazısı, Sovyet sinemasının gizli hazinelerinden Ardavazt Peleşyan’ın sinemasıyla tanışmak için bir rehber niteliği taşıyor. İsmi günümüzde pek az bilinse de, adı Eisenstein ve Vertov gibi isimlerle anılması gereken Peleşyan’ın Ermenistan’da başlayan sinema yolculuğunu dinlemek ve büyük bir sinemacının evrenine girmek isteyenlere…
Evrim Kaya’nın kaleme aldığı portre yazısı, Sovyet sinemasının gizli hazinelerinden Ardavazt Peleşyan’ın sinemasıyla tanışmak için bir rehber niteliği taşıyor. İsmi günümüzde pek az bilinse de, adı Eisenstein ve Vertov gibi isimlerle anılması gereken Peleşyan’ın Ermenistan’da başlayan sinema yolculuğunu dinlemek ve büyük bir sinemacının evrenine girmek isteyenlere…
Altyazı’da ayrıca
Faruk Hacıhafızoğlu ile söyleşi: Kar Korsanları’na ve Kars’ta 12 Eylül’e dair
Yeni Ahit (Le tout nouveau testament): Jaco Van Dormael’den absürd bir komedi
Gunvor Nelson portre: İsveçli avangard sinemacının kaleydoskopik düşleri
Annemle Geçen Yaz (Que Horas Ela Volta?): Sınıfsal uçurumlara dair gücünü yitirmeyen öyküler
Bo Widerberg portre: İşçi sınıfının gölgede kalmış hikâyecisi
Hazır Ol!: Askerlik mitinin askıya alınışı
The X-Files: Ekranlara geri dönen kült diziye dair
Kral İçin Hologram (A Hologram for the King): Dave Eggers’ın sayfalarından beyazperdeye
Kronik (Chronic): Seyirciyi huzursuz etmenin etiği
Yeniden Başla (Demolition): Yıkmaya cesaret edebilmek ya da edememek
Saklı: Sessiz bir mutabakat
Ansızın (Auf Einmal): Sistemi manipüle etmek
Vahşi (Wild): İlkelliğe dönüş
Bir Yönetmen Beş Madde: Roberto Rossellini
Ayın Kısası: Mehmet Can Mertoğlu’ndan Yokuş
Bir An: Melisa Kesmez The Master (2012) filminden bir sahneyi kaleme aldı