Telefon ve Tabletlerde
“Altyazı Sinema Dergisi”
Şubat 2017 Sayısı Çıktı
Altyazı Aylık Sinema Dergisi’nin Şubat sayısı çıktı. Dergi içeriğinin tamamına artık akıllı telefonlardan ve tabletlerden de ulaşılabiliyor. Altyazı’yı App Store ve Google Play’den indirenler, dergiyi her an her yerde okuyabilecekler. Altyazı’nın dijital versiyonu aynı zamanda görsel işitsel mini sürprizlerle dolu!
Jim Jarmusch’tan Paterson
Altyazı Aylık Sinema Dergisi Şubat sayısında, New Jersey’de otobüs şoförlüğü yapan bir şair ile sevgilisinin sessiz sakin hayatını anlatan Paterson’ı kapağına taşıyor. Jim Jarmusch’un sinemanın imkânlarıyla şiirin imkânlarını bir araya getiren bu alçakgönüllü ama etkileyici filmini Zeynep Dadak değerlendirdi.
Altyazı Aylık Sinema Dergisi Şubat sayısında, New Jersey’de otobüs şoförlüğü yapan bir şair ile sevgilisinin sessiz sakin hayatını anlatan Paterson’ı kapağına taşıyor. Jim Jarmusch’un sinemanın imkânlarıyla şiirin imkânlarını bir araya getiren bu alçakgönüllü ama etkileyici filmini Zeynep Dadak değerlendirdi.
Ay Işığı (Moonlight)
Siyah bir gencin hayatının üç farklı dönemini anlatan Barry Jenkins imzalı Ay Işığı, şimdiden yılın en çok ödül alan filmleri arasına girdi. Şefkatli anlatımıyla izleyiciyi duygulara odaklanmaya davet eden bu büyüme hikâyesi üzerine Eren Odabaşı’nın kaleme aldığı yazı, Altyazı’nın Şubat sayısında okunabilir.
Siyah bir gencin hayatının üç farklı dönemini anlatan Barry Jenkins imzalı Ay Işığı, şimdiden yılın en çok ödül alan filmleri arasına girdi. Şefkatli anlatımıyla izleyiciyi duygulara odaklanmaya davet eden bu büyüme hikâyesi üzerine Eren Odabaşı’nın kaleme aldığı yazı, Altyazı’nın Şubat sayısında okunabilir.
Toni Erdmann
Cannes’daki prömiyerinden beri övgülere boğulan, son yılların en beğenilen filmlerinden biri hâline gelen Toni Erdmann, bir babayla kızı arasındaki duygusal kopukluğu acı bir mizahla ele alıyor. Maren Ade’nin yönettiği filmle ilgili Senem Aytaç’ın yazısı, derginin Şubat sayısında.
Cannes’daki prömiyerinden beri övgülere boğulan, son yılların en beğenilen filmlerinden biri hâline gelen Toni Erdmann, bir babayla kızı arasındaki duygusal kopukluğu acı bir mizahla ele alıyor. Maren Ade’nin yönettiği filmle ilgili Senem Aytaç’ın yazısı, derginin Şubat sayısında.
Isabelle Huppert
Fransa sinemasının en büyük oyuncuları arasında yer alan Isabelle Huppert son olarak Paul Verhoeven’ın yönettiği O Kadın (Elle, 2016) ile 89. Akademi Ödülleri’nde En İyi Kadın Oyuncu dalında Oscar adayı oldu. Engin Ertan’ın Paris’te yaptığı söyleşide Huppert sinemaya bakışını, yönetmenlerle çalışma biçimini ve O Kadın’da canlandırdığı karakteri anlatıyor.
Fransa sinemasının en büyük oyuncuları arasında yer alan Isabelle Huppert son olarak Paul Verhoeven’ın yönettiği O Kadın (Elle, 2016) ile 89. Akademi Ödülleri’nde En İyi Kadın Oyuncu dalında Oscar adayı oldu. Engin Ertan’ın Paris’te yaptığı söyleşide Huppert sinemaya bakışını, yönetmenlerle çalışma biçimini ve O Kadın’da canlandırdığı karakteri anlatıyor.
Dosya: !f İstanbul
!f İstanbul programı her zamanki gibi merakla beklenen filmler ile gizli hazineleri bir araya getiriyor. Ghibli animasyonu Kırmızı Kaplumbağa’dan (La Tortue Rouge) Richard Linklater imzalı büyüme hikâyesi Herkes Biraz İster!!’e (Everybody Wants Some!!), Reha Erdem’in Koca Dünya’sından Kelly Reichardt’ın Mutlak Kadınlar’ına (Certain Women), festivalin öne çıkan filmlerinden bir seçki, Altyazı’nın !f İstanbul dosyasında.
!f İstanbul programı her zamanki gibi merakla beklenen filmler ile gizli hazineleri bir araya getiriyor. Ghibli animasyonu Kırmızı Kaplumbağa’dan (La Tortue Rouge) Richard Linklater imzalı büyüme hikâyesi Herkes Biraz İster!!’e (Everybody Wants Some!!), Reha Erdem’in Koca Dünya’sından Kelly Reichardt’ın Mutlak Kadınlar’ına (Certain Women), festivalin öne çıkan filmlerinden bir seçki, Altyazı’nın !f İstanbul dosyasında.
Umut Tazeleyen Filmler ve Bir Sinema Psikopatının Listesi
Altyazı’nın Ocak ayında başlattığı iki yeni köşeden Umut Tazeleyen Filmler, Şubat ayında Barış Bıçakçı’nın kaleminden Bertrand Tavernier klasiği Geceyarısına Doğru (Round Midnight, 1986) ile devam ediyor. Kasım ayında kaybettiğimiz Mithat Alam’ın listelere duyduğu meraktan ilham alan Bir Sinema Psikopatının Listesi’nin bu ayki konuğu ise Tayfun Pirselimoğlu. Yönetmen Pirselimoğlu, on iki filmden oluşan Tuhaf Kara Filmler listesinin hikâyesini anlatıyor.
Altyazı’nın Ocak ayında başlattığı iki yeni köşeden Umut Tazeleyen Filmler, Şubat ayında Barış Bıçakçı’nın kaleminden Bertrand Tavernier klasiği Geceyarısına Doğru (Round Midnight, 1986) ile devam ediyor. Kasım ayında kaybettiğimiz Mithat Alam’ın listelere duyduğu meraktan ilham alan Bir Sinema Psikopatının Listesi’nin bu ayki konuğu ise Tayfun Pirselimoğlu. Yönetmen Pirselimoğlu, on iki filmden oluşan Tuhaf Kara Filmler listesinin hikâyesini anlatıyor.
Altyazı’da ayrıca
Yaşamın Kıyısında (Manchester by the Sea): Kenneth Lonergan’dan ölçülü bir dram
John Berger anısına: Görme biçimlerimizi şekillendiren büyük yazara veda
O.J. Made in America: O.J. Simpson davası üzerinden ABD’nin adalet, şöhret ve ırkçılıkla imtihanını anlatan Oscar adayı bir belgesel
Black Mirror: Üçüncü sezonunda İngiltere’den ABD’ye transfer olan teknolojik dram
Secret Beyond the Door: Fritz Lang’ın gölgede kalmış kara film klasiği
Buluntu Film için Prolegomena: Ege Berensel’den bir buluntu film manifestosu
Uzay Yolcuları (Passengers): Meselesinin hakkını veremeyen bir bilimkurgu
Satıcı (Forushande): Asghar Farhadi’nin ahlak terazisi
Swiss Army Man: Çılgın ve absürd bir film
Anthropoid: Direnişin Dilemması
Bir Yönetmen Beş Madde: David Lynch
Ayın Kısası: Yakup Tekintanğaç’tan Azad
+ Hediye Afiş: Yaşamın Kıyısında ve Ay Işığı
Yaşamın Kıyısında (Manchester by the Sea): Kenneth Lonergan’dan ölçülü bir dram
John Berger anısına: Görme biçimlerimizi şekillendiren büyük yazara veda
O.J. Made in America: O.J. Simpson davası üzerinden ABD’nin adalet, şöhret ve ırkçılıkla imtihanını anlatan Oscar adayı bir belgesel
Black Mirror: Üçüncü sezonunda İngiltere’den ABD’ye transfer olan teknolojik dram
Secret Beyond the Door: Fritz Lang’ın gölgede kalmış kara film klasiği
Buluntu Film için Prolegomena: Ege Berensel’den bir buluntu film manifestosu
Uzay Yolcuları (Passengers): Meselesinin hakkını veremeyen bir bilimkurgu
Satıcı (Forushande): Asghar Farhadi’nin ahlak terazisi
Swiss Army Man: Çılgın ve absürd bir film
Anthropoid: Direnişin Dilemması
Bir Yönetmen Beş Madde: David Lynch
Ayın Kısası: Yakup Tekintanğaç’tan Azad
+ Hediye Afiş: Yaşamın Kıyısında ve Ay Işığı