Temmuz Ağustos 2018
Sayısı Çıktı
Kapak Konusu: Ingmar Bergman
Altyazı Aylık Sinema Dergisi 185. sayısında kapağını İsveçli büyük yönetmen Ingmar Bergman’a ayırıyor. Dergi, uzun yıllara yayılan kariyeri boyunca hayata ve ölüme dair temel meselelere odaklanan, filmleriyle sinema dilini dönüştüren, sinema tarihine sayısız başyapıt armağan eden yönetmenin doğumunun yüzüncü yıl dönümünü yirmi sayfalık kapsamlı bir dosyayla kutluyor. Altyazı ayrıca, yönetmenin çığır açan filmlerinden ‘Persona’nın özel olarak tasarlanmış büyük boy posterini tüm okurlarına armağan ediyor.
Altyazı Aylık Sinema Dergisi 185. sayısında kapağını İsveçli büyük yönetmen Ingmar Bergman’a ayırıyor. Dergi, uzun yıllara yayılan kariyeri boyunca hayata ve ölüme dair temel meselelere odaklanan, filmleriyle sinema dilini dönüştüren, sinema tarihine sayısız başyapıt armağan eden yönetmenin doğumunun yüzüncü yıl dönümünü yirmi sayfalık kapsamlı bir dosyayla kutluyor. Altyazı ayrıca, yönetmenin çığır açan filmlerinden ‘Persona’nın özel olarak tasarlanmış büyük boy posterini tüm okurlarına armağan ediyor.
Portre: Lucrecia Martel
Günümüzün en önemli yönetmenlerinden Lucrecia Martel, son filmi ‘Zama’da bir sömürge memurunun beyhude bekleyişini, kendine has duyusal üslubuyla anlatıyor. Martel üzerine portre yazısında Burcu Aykar, Arjantinli yönetmenin seyircinin duyularıyla ve zaman algısıyla oynayan sinema diline yakından bakıyor. Dergide ayrıca, Martel’in son filmi olan, varoluşçu bir dönem filmi niteliğindeki Zama üzerine Berke Göl’ün kaleme aldığı bir değerlendirme yazısı da yer alıyor.
Günümüzün en önemli yönetmenlerinden Lucrecia Martel, son filmi ‘Zama’da bir sömürge memurunun beyhude bekleyişini, kendine has duyusal üslubuyla anlatıyor. Martel üzerine portre yazısında Burcu Aykar, Arjantinli yönetmenin seyircinin duyularıyla ve zaman algısıyla oynayan sinema diline yakından bakıyor. Dergide ayrıca, Martel’in son filmi olan, varoluşçu bir dönem filmi niteliğindeki Zama üzerine Berke Göl’ün kaleme aldığı bir değerlendirme yazısı da yer alıyor.
Söyleşi: Mehmet Güreli
Altyazı Temmuz-Ağustos sayısında, prömiyerini 37. İstanbul Film Festivali’nde yapan Dört Köşeli Üçgen’in yönetmeni Mehmet Güreli’yle yapılmış bir söyleşiye yer veriyor. Kendisini en çok etkileyen filmlerden çocukken oynadığı yönetmenlik oyununa uzanan sohbette Güreli, Salâh Birsel’in aynı adlı romanından uyarladığı filmin ortaya çıkış sürecini Altyazı okurlarıyla paylaşıyor.
Altyazı Temmuz-Ağustos sayısında, prömiyerini 37. İstanbul Film Festivali’nde yapan Dört Köşeli Üçgen’in yönetmeni Mehmet Güreli’yle yapılmış bir söyleşiye yer veriyor. Kendisini en çok etkileyen filmlerden çocukken oynadığı yönetmenlik oyununa uzanan sohbette Güreli, Salâh Birsel’in aynı adlı romanından uyarladığı filmin ortaya çıkış sürecini Altyazı okurlarıyla paylaşıyor.
Köpek Dişi
Yunan Yeni Dalgası’nın önde gelen temsilcilerinden Yorgos Lanthimos’un yönettiği 2009 yapımı Köpek Dişi (Kynodontas), Türkiye’de ilk defa vizyona giriyor. Altyazı’daki yazısında Aslı Özgen Tuncer, filmin natüralist anlatım tarzıyla absürd öğeleri birleştiren yapısını ve iktidarı resmetme biçimini, Yunanistan’ın geçirdiği ekonomik ve siyasi dönüşüm üzerinden irdeliyor.
Yunan Yeni Dalgası’nın önde gelen temsilcilerinden Yorgos Lanthimos’un yönettiği 2009 yapımı Köpek Dişi (Kynodontas), Türkiye’de ilk defa vizyona giriyor. Altyazı’daki yazısında Aslı Özgen Tuncer, filmin natüralist anlatım tarzıyla absürd öğeleri birleştiren yapısını ve iktidarı resmetme biçimini, Yunanistan’ın geçirdiği ekonomik ve siyasi dönüşüm üzerinden irdeliyor.
Umut Tazeleyen Filmler
Altyazı’nın Umut Tazeleyen Filmler köşesinde bu ay yazar ve yayıncı Koray Löker, Ken Loach’un 2000 yapımı filmi Ekmek ve Güller’i (Bread and Roses) kaleme alıyor.
Altyazı’nın Umut Tazeleyen Filmler köşesinde bu ay yazar ve yayıncı Koray Löker, Ken Loach’un 2000 yapımı filmi Ekmek ve Güller’i (Bread and Roses) kaleme alıyor.
Bir Sinema Psikopatının Listesi
Övgü Gökçe, bu sayıdaki Bir Sinema Psikopatının Listesi’nde ‘Bir Daha İzlemem’ başlıklı bir film seçkisini Altyazı okurlarıyla paylaşıyor.
Övgü Gökçe, bu sayıdaki Bir Sinema Psikopatının Listesi’nde ‘Bir Daha İzlemem’ başlıklı bir film seçkisini Altyazı okurlarıyla paylaşıyor.
Altyazı’da ayrıca
Housewife: Can Evrenol’dan Giallo türünde bir kıyamet filmi.
Kısmet, Sevgilim: İlk Şarkı (Mektoub, My love: Canto Uno): Abdellatif Kechiche’ten erotik bir yaz hikâyesi.
Dovlatov: Muhalif Rus yazar Sergey Dovlatov’un birkaç gününe odaklanan kasvetli bir biyografi.
Han Solo: Bir Star Wars Hikâyesi (Solo: A Star Wars Story): Heyecan vermeyen bir uzay westerni
Ayin (Hereditary): Travmalarla boğuşan bir aileye odaklanan bir korku
Mary Shelley: Frankenstein’ın yazarı hakkında risk almayan bir biyografi
The Bookshop: İngiliz kırsalında bir kadının mücadelesi
Jurassic World: Yıkılmış Krallık (Jurassic World: Fallen Kingdom): Tekdüze bir devam filmi
Bir Yönetmen Beş Madde: Eren Odabaşı’nın kaleminden Nanni Moretti sineması
Ayın Kısası: Selman Nacar’ın yönettiği Kuyu
+Hediye Afiş: Persona
Housewife: Can Evrenol’dan Giallo türünde bir kıyamet filmi.
Kısmet, Sevgilim: İlk Şarkı (Mektoub, My love: Canto Uno): Abdellatif Kechiche’ten erotik bir yaz hikâyesi.
Dovlatov: Muhalif Rus yazar Sergey Dovlatov’un birkaç gününe odaklanan kasvetli bir biyografi.
Han Solo: Bir Star Wars Hikâyesi (Solo: A Star Wars Story): Heyecan vermeyen bir uzay westerni
Ayin (Hereditary): Travmalarla boğuşan bir aileye odaklanan bir korku
Mary Shelley: Frankenstein’ın yazarı hakkında risk almayan bir biyografi
The Bookshop: İngiliz kırsalında bir kadının mücadelesi
Jurassic World: Yıkılmış Krallık (Jurassic World: Fallen Kingdom): Tekdüze bir devam filmi
Bir Yönetmen Beş Madde: Eren Odabaşı’nın kaleminden Nanni Moretti sineması
Ayın Kısası: Selman Nacar’ın yönettiği Kuyu
+Hediye Afiş: Persona