Sanat Tarihinde
Mor Mücadele
Oscar’ı Kim Alır?
Kim Almalı?
Milliyet Sanat
Dergisinin
Mart 2024
Sayısı Çıktı
Milliyet Sanat dergisinin Mart 2024 sayısı çıktı
Milliyet Sanat, Mart 2024 sayısının kapağında 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü vesilesiyle, kadınların ve emeğin sanat tarihindeki mücadelesine yer verdi. Milliyet Sanat’ta gerek akademi, gerekse atölye çatısında kendi sanat tarihlerini okuma ve yazma eylemini dayanışmayla üstlenen kadınların ataerkil tarihe karşı sergiledikleri duruş kapsamlı bir incelemeyle okurlara ulaşıyor. Doç. Dr. Pelin Aslan Ayar’ın, kadınların edebiyatın başkişisi olma yolculuğunu anlattığı röportajının yer aldığı sayıda, Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) Küresel Medya Birliği’ne dahil olan ilk Türk gazete ve Birleşmiş Milletler (BM) Kadın Birimi’nin küresel düzeyde toplumsal cinsiyet eşitliği çalışmalarına yön veren Nesiller Boyu Eşitlik Forumu’nda yer alan ilk medya kuruluşu olan Milliyet’in toplumsal cinsiyet eşitliği konusundaki duruşu mercek altına alınıyor. Kemal Küçük’ün kadın bestecilerimize geç kalmış bir selam niteliğindeki “Cumhuriyetin Yüzüncü Yılında Kadın Besteciler” albümünü; oyuncu ve yazar Zeynep Kaçar’ın ise Türkiye’de kadın hareketi ve tiyatroda kadın anlatısını kaleme aldığı sayıda, Almanya’daki Marta Herford Mimarlık, Tasarım ve Sanat Müzesi’nin, Gürsoy Doğtaş küratörlüğünde açtığı “Annem İşçi: Kızıl Bayrakları Kim Dikiyor?” sergisine dair bir inceleme de okurları bekliyor.
Türkiye ve dünya gündemini yakından takip eden Milliyet Sanat, Mart 2024 sayısında farklı sanat dallarının 31 Mart’ta gerçekleşecek yerel seçimlere yaklaşımını ele alıyor. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Öğretim Görevlisi Ömer Durmaz’ın teknik ve kavramsal olarak Türkiye ve dünyanın seçim tarihinde iz bırakmış kimi afişleri; grafik tasarımın usta ismi Bülent Erkmen’in propaganda afişlerinin grafik tasarım evrimini ve seçmen tercihleri üzerindeki etkilerini yorumladığı sayı, tarih boyunca müziğin nasıl propoganda olarak kullanıldığına örneklerle ışık tutarken, Türk basınının önde gelen çizerlerinin elinden çıkma seçim konulu karikatürlerden bir derleme de sunuyor. Dikkat çeken politik kurmaca eserlerden bir derlemenin de yer aldığı dosyada ayrıca, şimdiden 5 Kasım seçimlerine odaklanan ABD’de, Hollywood’un son yarım yüzyıla sığdırdığı seçim temalı filmlerinde gerilimden taşlamaya, belgeselden komedi ve aksiyona arşive kattığı yapımlar ele alınıyor. “Seçim Dansı” oyununun yönetmeni Mert Öner ve oyuncularından Rüştü Onur Atilla ise yeni sayıya verdikleri röportajda oyunun seçim sürecindeki seyrini anlatıyor.
96. Oscar Akademi Ödülleri’nin adaylarına ve favorilerine dair kapsamlı bir dosyayla açılan sinema sayfalarında, 53 yıldır tüm röportaj tekliflerini geri çeviren Sema Özcan’ın eski Yeşilçam günlerini, kırgınlıklarını ve yurtdışında sürdüğü yaşamını Milliyet Sanat’a anlattığı röportaj okurları bekliyor. “Örümcek Adam” serisiyle tanınan, son dönemde özellikle “Euphoria” dizisiyle konuşulan ve bu ay izleyeceğimiz “Dune” serisinin ikinci filminde göz dolduran Zendaya’nın kariyerinin masaya yatırıldığı Mart 2024 sayısında, Reha Erdem’in yeni filmi “Neandria” üzerine bir inceleme de yer alıyor. Atilla Dorsay ise “Sinemanın Hazineleri” köşesini John Wayne’in son filmi olan “The Shootist/Devlerin Sonuncusu” adlı filme ayırıyor.
Milliyet Sanat Mart 2024 sayısında, CANAN’ın artSümer’de devam eden “Vuslat” adlı ilk kişisel sergisi; 10. ART Ankara Fuarı’nda yer alan Güney Koreli Esther Gallery; İş Sanat Kibele Sanat Galerisi’nde gerçekleşen Hamit Görele Retrospektif sergisi mercek altına alınıyor. Sabiha Kurtulmuş’un, 10. yılını tamamlayan Bozlu Art Project’in kurucusu Dr. Şükrü Bozluolçay’la röportaj yaptığı yeni sayıda, Ayşegül Sönmez ise iklim ve gıda aktivistlerinin sanat müzelerinde gerçekleştirdiği protestoları ele alıyor.
Milliyet Sanat, geçtiğimiz günlerde kaybettiğimiz, çağdaş Türk edebiyatının iki önemli ismine, iki anlamlı yazıyla veda ediyor. Milliyet Sanat Dergisi Yayın Yönetmeni Filiz Aygündüz’ün Füruzan’ı, Arlin Çiçekçi’nin ise hocası ve dostu Mario Levi’yi kaleme aldığı yazılar yeni sayıda okurları bekliyor.
Psikiyatr Alper Hasanoğlu’nun yeni kitabı Hayat Bilgisi’ni anlattığı edebiyat sayfalarında, Hülya Avtan’ın “Sayfayı Çevir” köşesi ise edebiyatseverlere geniş bir öneri seçkisi sunuyor.
İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin sahnelediği, dans tarihinde romantik ekolün zirve örneği sayılan “Giselle” üzerine bir incelemenin yer aldığı Mart 2024 sayısında Seçkin Selvi, Kumbaracı50’de İsmail Sağır’ın uyarladığı ve yönettiği “Öteki Venedik Taciri”ni odağına alıyor. Milliyet Sanat, 27 Mart Dünya Tiyatro Günü’nü ise Tilbe Saran, Berkay Ateş, Ebru Nihan Celkan ve Barış Gönenen’in dergi için kaleme aldığı bildirilerle kutluyor.
Egemen Limoncuoğlu, yeni sayıdaki “Müzik Kutusu” köşesinde yıllar sonra yeniden bir araya gelen müzisyenleri, uzun aradan sonra albüm çıkaran tanıdık isimleri ve yeniden yapılan kayıtları ele alırken müzikseverlerin geriye dönüşlerinde, aradıklarını bulup bulamadığını da sorguluyor. “Oppenheimer” filmine yaptığı müziklerle 2024’te Altın Küre ile Bafta’yı kazanan ve Oscar Akademi Ödülleri’ne aday olan, film müziği alanında çalışan en büyüleyici bestecilerden Ludwig Göransson’ın parlak kariyerinin ayak izlerini takip eden; 24 Temmuz’da İstanbul’da konser vermeye hazırlanan heavy metal sahnesinin efsanevi grubu Judas Priest’ın 19. stüdyo albümü “Invincible Shield”ı incelemeye alan müzik sayfalarında Naim Dilmener ise her zamanki gibi müzik gündemini değerlendiriyor.
Mart 2024 sayısı, Burcu Şahin, Hasan Turgut ve Esin Hamamcı’yla birlikte “Ben Buradan Okuyorum” adlı kolektif podcast serisini hazırlayan Abdullah Ezik’in röportajıyla sona eriyor.
Kitabevlerinde, marketlerde, Getir’de, Trendyol’da, shopier.com’da ve dijital uygulamalarda okurlarını bekleyen Milliyet Sanat ayrıca, dergiyi 0850 224 02 22 numaralı çağrı merkezini arayarak satın alan okurların kapısına kadar götürüyor.