Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /home/asanatlar.com/public_html/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/post-head.php on line 73

Yenilenen “Şiar” Dergisinin 5. Sayısı

Şiar-dergisinin-5.-sayısı---kapak"Şiar" Dergisinin
Nisan-Mayıs-Haziran
Aylarını Kapsayan
5. Sayısı Çıktı
 
Kapakta:
“Kıyam Vakti”
Çağrısı
 
2015 yılının Nisan ayında ‘Edepli Edebiyat’ ilkesiyle yayın hayatına başlayan Şiar Dergisinin Nisan-Mayıs-Haziran aylarını kapsayan 5. sayısı okuyucusuyla buluştu. Bu sayıda yapılan konsept değişikliği dergiye daha asil bir ruh kazandırmış. Değişen logo, kuşe kağıttan saman kağıdına geçiş ve 40’tan 64’e çıkan sayfa sayısıyla Şiar Dergisi yıldönümüne yakışır bir dergi olarak okuyucusuyla buluşmuş. Yeni logoda bulunan kandil amblemi de dikkat çeken başka bir ayrıntı.
 
“Kıyam Vakti” sloganıyla insanlığa çağrıda bulunan derginin kapağındaki saat oldukça ilgi çekici. Kadranında Necip Fazıl, Sezai Karakoç, Cemil Meriç, Nurettin Topçu, Roger Garaudy, Malcolm X, Aliya İzzetbegoviç, Muhammed İkbal, Cahit Zarifoğlu, Mehmet Âkif ve İsmet Özel’in resimleri  bulunan saatin etrafına yazılmış bir Necip Fazıl beyiti okuyucuyu kıyama davet etmekte.
 
Editörden sayfası “Şiarımız” olarak değişmiş ve derginin Genel Yayın Yönetmeni Serap Kadıoğlu, edep mefhumuyla edebiyatın insana kattığı değerden yola çıkarak, günümüz dünyası sorunlarının sanata ve edebiyata önem verilerek aşılabileceğini vurgulamış. Son dönemde milletçe yaşanan elim hadiselere değinerek toplumsal birlik mesajlarıyla kamuoyu aydınlarını harekete çağıran Kadıoğlu, “Edebiyatı yaşat ki edep yaşasın, edebi yaşat ki insan/iyet yaşasın.” diyor.
 
Derginin ilk sayfası yazar-şair-ressam Recep Garip’in “Atların Gözleri” adlı şiiriyle açılıyor.
 
Derginin yazarlarından Berat Demirci, “Ağır Müebbed” gazeliyle okuyucularla buluşuyor.
 
Şiar-dergisinin-5.-sayısı--Yusuf-Kaplan-“Çağrısı Çağını Kuracak Bir Gençlik Çağrısı” yazısıyla gençleri harekete çağıran Yusuf Kaplan, bu hareketin yöntemlerini kendine has üslubuyla bir bir açıklayarak gençlere pusula niteliğinde bir manifesto hazırlamış.
 
Hasbihal köşesinde ise Serap Kadıoğlu, “Asuman” kitabının yazarı Bülent Ata’yı konuk ediyor. Bülent Ata, gençlere edebiyatta tutunmanın yollarını anlatıyor.
 
Eğitimci-yazar-şair Hayrettin Taylan, “Cemil Meriç ile Spritüel Bir Söylenşi” gerçekleştiriyor ve edebi şahsiyetlerin ölümsüzlüğünü ispat edercesine, günümüz edebiyat sorunlarına Cemil Meriç’in eserleri ışığında hasbihal tadında cevaplar veriyor.
 
Mutasavvıf Şairler köşesinde ise Yusuf Yasir, büyük veli ve alimlerden “Molla Abdurrahman-ı Camî”yi kıssalar ve hisseler ışığında anlatmış.
 
Bamteli köşesinde Canan Karahan, “Akidemiz” başlıklı yazısıyla Kudüs’e sahip çıkılması gerektiğinden bahsediyor ve “Aksa İmana Dâhildir!” diyerek okuyucunun bamteline dokunuyor.
 
“Yusuf-u Züleyha” yazısına devam eden Mümin Munis, Yusuf Kıssası’nı ayetler ışığında kendine has üslubuyla anlatıyor.
 
Şiar-dergisinin-5.-sayısı-Malcolm-X-Hayatı bâtılla mücadele ile geçerek binlerce insanın Müslüman olmasına vesile olan, gençlerin idolü olduğu halde hakkındaki malumatları oldukça zayıf olan “Malcolm X”i Muhammed Ebrar Alar anlatmış.
 
“İntifada” isimli yazısıyla Filistin mücadelesinden bilimsel veriler kullanarak bahseden Yasemin Yaşar, yazısını Yahudi asıllı olmasına rağmen Filistin’in hakkını savunan ve “Zulüm bizdense ben bizden değilim.” diyen Rachel Corrie anısına yazmış.
 
Derginin dikkat çeken köşelerinden biri olan Su Kadıoğlu'nun seyahat notlarını paylaştığı "Su Akar Yolunu Bulur" köşesinde Avusturya’nın Viyana şehri seyahat severler için her yönüyle aydınlatıcı ve samimi bir dille anlatılmış.
 
Derginin yeni köşelerinden Sinema bölümünde “Yazınsaldan Sinematografiye” isimli yazı ile Oğuzhan Ceylan, tarihsel veriler ışığında sinemanın edebiyatla ilişkisini anlatmış.
 
Özellikle genç şairlere dergisinde edebiyatseverlerle buluşma şansı vermesiyle okuyucunun takdir ve teveccühünü kazanan Şiar Dergisi'nin umut vadeden gençlere yer verdiği #ŞiarDergi Sosyal Medya köşesinin bu sayısında Betül Kayalı, Banu Sancak, Enes Akan, Züleyha Tufangil ve İsmail Korkmaz’ın da birer şiirleri bulunuyor.
 
Bu sayının diğer şairleri ise: Rabia Gelincik, Hayrettin Taylan, Arif Mete, Abdülsamet Cinli, Rasim Demirtaş, Hakan İlhan Kurt, Kadir Sevinç, Ahmet Bahadır Sarıkaya, Didar Ekici, Ahmet Volkan Boylu, Mehmet Derda Karatlı, Amine Havle, Emine Özyanık Güler ve Mahmut Düzen.
 
“Haydi Gitme Vakti” isimli öyküsü ile Muhammed Talha Kabaş da bu sayıda dikkat çeken isimler arasında.
 
Konsepti değiştiren ve geliştiren dergide yeni bir köşe daha okuyucuyla buluşmuş. “Dağarcık” köşesi ile unutulmaya yüz tutmuş kelimeler “Kamus Namustur” denerek etimolojik bir yaklaşımla açıklandıktan sonra yeniden hayata kazandırılmaya çalışılıyor.
 
Sarraf köşesinde ise Fatma Atmaca, Esma Portlakkaya, Rukiye Reçber ve Feyza Akkaya okuyucuların ufkunu derinleştirecek kitaplardan bahsedip tavsiyelerini dile getiriyor.
 
Derginin arka kapağında ise “Zulümle Âbad Olunmaz” isimli yazı ile terör ve zulüme karşı barış, kardeşlik ve huzur çağrısı yapılmış.
 
Şiar Dergisi artan sayfaları, dolu içeriği ve yeni yüzü ile yeni yayın döneminde okuyucuyu edebiyata doyuran bir dergi olarak karşımıza çıkıyor.
 
 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir